408 π. Χ. από τα τελευταία έργα του ρεαλιστή Ευριπίδη
Μενέλαος : Ποια είναι η αρρώστια που σε τυραννά;
Ορέστης: Η συνείδηση
Από αυτήν δεν γλιτώνουμε. Και όταν οι άνθρωποι προσπαθούν να απονέμουν δικαιοσύνη, σκέφτονται φονικά, πράττουν εχθρικά. Ο φόνος του Αγαμέμνονα δεν ήταν ο τελευταίος. Ούτε της Κλυταιμνήστρας, ούτε του Αίγισθου.Ο Άδης δεν χορταίνει το αίμα. Οι άνθρωποι δεν καθαίρονται με τα φονικά. Και την Ελένη, και το Μενέλαο και την Ερμιόνη....
Η Ηλέκτρα και ο Ορέστης αδέλφια κυνηγημένα κι από τους Αργίτες κι από τους Θεούς. Μητροκτόνοι, μιάσματα, φονιάδες. Ακόμη κι ο παππούς του Ορέστη ο Τυνδάρεως κατακεραυνώνει κι αποδιώχνει τον Ορέστη. Μόνο ο φίλος Πυλάδης απέμεινε αλλά κι αυτός θεωρεί την εκδίκηση, λύση.
Οι σκηνικές κινήσεις των πρωταγωνιστών προσεγμένες, μελετημένες, άψογες. Η μουσική υπόκρουση υποβλητική. Οι ερμηνείες συγκλονιστικές και επιβλητικές. Ο γυναικείος Χορός μόνο θύμιζε επίδειξη τέλειων σωματικών αναλογιών. Ίσως όμως είχε και συμβολικό ρόλο. Η αλαζονική χαρά των αιμοδιψών γυναικών του Κάτω Κόσμου. Η μοντερνοποιημένη εκκεντρική χαρά γύρω από το Θυέστειο τραπέζι...
Συνείδηση- Ηθική- Δικαιοσύνη- Αυτογνωσία....
Άραγε μόνο ο από μηχανής θεός μπορεί να τα εξισορροπήσει;;;;;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου